maandag 30 september 2013

Review Alessandro Striplac 55 Dark Rubin

Gel nagellak: je ziet het overal opduiken de laatste tijd. Bijna alle nagellak merken hebben hier inmiddels een variant op. Gel nagellak moet, anders dan bij gewone nagellak, drogen onder een UV lamp om de nagellak uit te laten harden. Het grote voordeel is dat de nagellak veel langer blijft zitten, krasvast is en direct na het uitharden helemaal droog is. Ik wilde al heel lang gel nagellak proberen, maar ik vond het teveel gedoe om hiervoor naar de salon te gaan. Gelukkig zijn er nu vele starterkits op de markt waardoor je gel nagellak prima thuis kunt aanbrengen. De keuze voor mij viel op Striplac van Alessandro. Enerzijds omdat je deze nagellak heel eenvoudig kunt verwijderen door hem gewoon los te trekken. Anderzijds puur toeval omdat een vriendinnetje deze starterkit al had! Mooie test voor mij dus.


Alessandro Striplac 55 Dark Rubin

Omdat mijn vriendinnetje al een aantal kleurtjes had, hoefde ik geen nieuw flesje te kopen om de gel nagellak uit te proberen. Dus uit haar collectie kleurtjes koos ik nummer 55: Dark Rubin.

Een rood/paarse kleur met een subtiele glitter erin. Spannend! Uitpakken die starterkit en aan de slag! Eerst zorg je er natuurlijk voor dat je nagels helemaal schoon en netjes geveild zijn. Omdat de nagellak de neiging heeft om je eigen nagel enigszins uit te drogen, is een verzorging vooraf zeker aan te raden. Maar doe dit dan enkele uren vooraf; bijvoorbeeld de avond ervoor.

Als de nagels schoon en droog zijn, gebruik je de reinigingspads van Alessandro om de nagels helemaal vet en pluisvrij te maken.

Stap 1: de Twincoat

Stap 1 is het aanbrengen van de Twincoat: een laagje op elke nagel zorgt ervoor dat de kleurlak goed hecht en zoals met elke base coat: dat de nagellak niet in je nagels trekt en de nagels verkleurt. Deze Twincoat laat je 60 seconden drogen onder de UV lamp. Op de UV lamp zitten handige knopjes met verschillende tijden: 60 seconden, 30 seconden en 10 seconden. De 60 seconden knop gebruik je het meest. Als de Twincoat onder de UV lamp is geweest, kun je de kleurlak aanbrengen. Ik gebruikt dus Dark Rubin.

Stap 2: de kleurlak

Vervolgens lakken we de nagels met de kleurlak en ook deze laten we weer 60 seconden drogen onder de UV lamp. Wat ik erg prettig vind aan gel nagellak, is dat de nagellak zo goed smeert. Je kunt gerust nauwkeurig te werk gaan en de nagellak goed blijven verdelen. Bij gewone nagellak zal de lak direct al enigszins drogen en krijg je met teveel herhalingen van die lelijke strepen. Dat heb je dus niet met gel nagellak. Handig! Na deze laag, breng je over het algemeen nog een laagje aan en laat deze weer 60 seconden drogen onder de UV lamp. Maar Dark Rubin lijkt een beetje af te wijken van andere kleuren en dekt na 2 lagen nog niet. Dus uiteindelijk hebben we 3 lagen aangebracht. Omdat gel nagellak krimpt wanneer je deze onder de UV lamp houdt (dit is normaal) is het verstandig om ook een klein beetje onder de tips te lakken. Eigenlijk precies zoals met gewone nagellak. Dan krijg je het mooiste en meest houdbare resultaat.

Stap 3: de Twincoat

Als laatste brengen we nog een keer de Twincoat aan, voor de mooie glans en bescherming van de kleurlak. En wederom: 60 seconden onder de UW lamp ;-)

Stap 4: reinigingspads

Als de nagels voor de laatste keer onder de UV lamp zijn geweest, poets je ze nog een keer flink op met een reinigingspad. Shiny, shiny, laat maar komen die glans! Het is een heel raar idee om zo snel al over je nagels heen te poetsen, zeker als je dus voor de eerste keer gel nagellak gebruikt zoals ik. Maar dat is het mooie van gel nagellak: als je eenmaal de nagellak hebt uit laten harden kun je met een gerust hart naar het toilet haha. Let wel op: de nagels zijn pas helemaal uitgehard aan het eind. Het is niet aan te raden om voor de laatste Twincoat al even snel naar het toilet te gaan. Je geduld zal dus toch nog een beetje op de proef gesteld worden.

Het resultaat

Prachtige glanzende nagels die tot wel 10 dagen mee zouden moeten gaan. Ik ben onder de indruk van gel nagellak. Het is eenvoudiger in gebruik dan ik dacht en het resultaat is ontzettend professioneel.



Verwijderen van Alessandro Striplac

Tja, leuk die 10 dagen, maar ik was het na een dag of 5 wel beu. Normaal lak ik elke 2 dagen mijn nagels in een ander kleurtje. Dus ik was na 5 dagen de kleur echt beu. Een nagel had besloten om toch enigszins los te chippen, al was dat meer mijn eigen schuld omdat ik aan een velletje had gebeten. En omdat de starterkit van een vriendinnetje is, kon ik dus niet even snel 1 nagel opnieuw doen. Tja wat doe je dan? Dan koop je voor jezelf een nieuw nagellakje bij Make Up Studio zodat je een goede reden hebt om die nagellak eraf te halen. Het verwijderen gaat verassend eenvoudig. Je krabt een klein stukje nagellak weg en als je eenmaal een randje te pakken hebt, kun je de nagellak in een keer van je nagel trekken. Ideaal! Geen remover nodig, niet vijlen over je natuurlijke nagel, geen hak en trekwerk: gewoon eenvoudig eraf trekken.

Nagelconditie na verwijderen

Ik schrok alsnog enigszins van mijn nagels nadat ik de gel nagellak verwijderd had. Allemaal velletjes en mijn nagels zagen er niet uit! Opvallend was dat mijn duim er nog wel goed uitzag, vooral het bovenste gedeelte. En laat dat nou de nagel zijn die laatst door de dames van Koh Cosmetics is behandeld met Koh Glossy Nail Buffer set. Omdat ik schrok van de droogte, heb ik mijn nagels direct lekker verzorgd met nagelolie. De tweede foto ziet er al een stuk beter uit, nietwaar?







Het eindoordeel

Al met al ben ik erg tevreden over Alessandro Striplac maar een goede verzorging van je nagels is enorm belangrijk als je dit product gaat gebruiken. Zorg voor een goede verzorging achteraf maar ook zeker vooraf. Een gepolijste nagel zorgt echt voor een totaal ander beeld na het verwijderen van Alessandro Striplac. En tussen twee lakbeurten door zou ik altijd even een goede nagelolie in laten trekken, bijvoorbeeld tijdens de nacht. Als je voor een goede verzorging zorgt, dan is dit echt een prima product om vaker te gebruiken.

Ikzelf lak mijn nagels graag, maar soms heb ik een hele drukke week met belangrijke afspraken (en daar wil je niet zitten met nagels waar de nagellak vanaf bladdert....) en dan is dit een ideale uitkomt. Flink sparen dus, zodat ik de set zelf ook kan kopen. Hij kost namelijk toch bijna €100,- en daar koop je een hoop nagellakjes voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten