donderdag 19 september 2013

Review en swatch Essence Cracking Black

Terwijl ik aan het genieten ben van een heerlijke vakantie in de Belgische Ardennen, kan ik natuurlijk niet een week zonder bloggen en al helemaal niet zonder nagellak! Nu mijn prachtige French Manicure toch tekenen van verval begon te vertonen, besloot ik een nieuw lakje te gaan proberen dat ik laatst gekocht heb. Normaal ben ik niet zo "into the nail art" maar omdat ik nu toch vrij ben besloot ik de Essence Cracking Black eens te proberen. Mijn eerste ervaring met cracking nagellak!

Bekijk de foto's en mijn review:

Basis: KIKO 344 Light Misty Green

Hoewel de zomer voorbij is, en dus ook alle felle kleurtjes de kast weer in gaan, vond ik deze turquiose lak van KIKO nog heel goed kunnen. Dus na een base coat (KIKO Smooth Base) heb ik 1 laagje aangebracht van de Light Misty Green. Omdat er daarna toch een cracking laagje over de basislak heen komt, hoeft de basislaag niet super dekkend te zijn en volstaat 1 laagje van de basislak.

Cracking: Essence crack me! 01 Black

Tijd voor cracking! Het leuke aan alle cracking nagellak is dat je voor je ogen het effect ziet ontstaan. Zo grappig om te zien! 1 laagje is voldoende voor een mooi cracking-look en als ook deze laag droog is, lak ik nog een top coat laagje erover voor de houdbaarheid.

Het resultaat

 

Zoals je ziet crackt de nagellak mooi open! Wat me wel opvalt is dat het effect op mijn linkerhand toch behoorlijk anders is dan op mijn rechterhand. Links lijken de barstjes meer in de lengte te lopen en rechts breekt de nagellak ook in de breedte. Cracking nagellak breekt in de richting waarin je lakt. Maar beide nagels heb ik gewoon in de lengte gelakt. Blijkbaar heb ik toch een iets andere techniek van lakken met links dan met rechts. Uiteindelijk valt het niet enorm op en is het eindresultaat hartstikke stoer. De nagellak lakt prima en het kwastje is erg fijn om netjes te lakken.

Ik zou deze nagellak normaal niet zo snel gebruiken maar voor een feestje vind ik het wel erg leuk. Wat vind jij van cracking nagellak? Is het jouw ding? En welk merk is jouw favoriet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten